Båtopplag

Agder Marina AS gjør det enkelt og trygt for deg å eie båt. Vi tar problemene ut av båtholdet gjennom våre opplagstjenester. Lever båten til oss på høsten og hent den på våren. Våre opplagstjenester inneholder alt din båt og motor trenger av service og vedlikehold for å fungere optimalt. Vi tilbyr en totalpakke, noe som betyr at nødvendig service på din motor, drenering av ferskvann, konservering av toalett og andre nødvendige punkter utføres ved bestilling av opplag hos oss. Detaljene tar vi oss av, vi gjør det som er best for din båt og motor. Nødvendige reparasjoner for å gjennomføre servicen/utsettet, eller mangler på båt eller motor inntil kr 1500,- + mva. utføres om det er behov.   Eksempler er feil på lanterner, styring, giring,  defekte batterier eller andre ting som er nødvendig for din sikkerhet, eller for å forhindre skade på båt eller motor. Ved mer kostbare utbedringer kontakter vi alltid kunden først, for å finne en løsning. Kostnad for opplag beregnes etter båtens lengde, og kundens bestilling. Bestillinger er i stor grad varierende, og vil få forskjellige utslag basert på motortype, 2-takt, 4-takt, innenbords eller utenbords, Diesel, bensin eller elektrisk drift. aksel eller drev. Om båten har puter og kalesje, og om arbeider ønskes utført. Utsett er inkludert i opplaget, og om ingen arbeider som eksempelvis stoffing, vask, polering eller annet ønskes utført koster det ingenting. Vi fakturerer kun etter bestilling. Kontakt oss om du ønsker et pristilbud på ønskede tjenester for din båt. Detaljer for vårklargjøringen avtales senere, når sommeren nærmer seg. Slitedeler som plugger, anoder etc. byttes om nødvendig. Intervaller på dette varierer etter bruk, motortype og ytre påvirkning. Det gjøres oppmerksom på at det tilkommer et miljøgebyr på kr 31,25 pr. motorservice. Dette dekker avhending av oljer og farlig avfall som filtre ol. Løse tanker tømmes, da dette representerer en brannfare. Båter med fast tank fylles opp med frisk bensin, og drivstoffstabilisator. Om du ikke ønsker tanken fylt opp, må dette spesifiseres i bestillingen.

Utstyr og løsøre som vester, klær, og andre ting som kan fuktskades i løpet av vinteren tar vi ikke ansvar for. Utstyr som ligger i båten blir i båten. Om det ønskes at vi lagrer det, kan dette gjøres mot en kostnad, men dette må spesifiseres ved bestilling. Unntaket er kartplottere, som lagres kostnadsfritt om de ikke er fastmontert i dashbord.  Puter og stoler som ligger i båten blir lagret mot en kostnad om ikke annet er avtalt. Det samme gjelder kalesjer. Kunden må sørge for egen forsikring i opplagsperioden. Kunder med egen båtplass som ønsker henting fra den, er ansvarlig for at båten er godt fortøyd, luker er stengt, kalesjer er festet frem til den tas opp av oss. Ved bestilling av opplag, tas det forbehold om at båter som ligger fortøyd på egen plass er fortøyd godt for å unngå skade, at fastmonterte komponenter er tildekket, eller tåler vær og vind, og at kalesjer, puter og annet løsøre ikke tar skade av å ligge i båten frem til opptak skjer. Ønsket opptaksdato betyr ikke at vi er ansvarlige for båten før vi fysisk løfter den på land, men at vi da har fått tillatelse fra eier om at vi kan ta den opp fra den dato. Båter fortøyd ved fellesbrygge, tas opp innen rimelig tid  for å opprettholde god arbeidsflyt, men ikke nødvendigvis fra bestilt dato. Opplagstjenester faktureres forskuddsvis normalt i løpet av høsten. Restanse, (anoder, plugger, eksternfiltre, ekstraarbeider etc.)  faktureres etter gjennomgang av ordregrunnlag, normalt på slutten av året.  Merk at bilder av kundebåter kan bli bli brukt på sosiale medier/nettside.

Vi tilbyr vinteropplag for alle typer båter, – fra de minste jollene til de større motorbåtene. Vi kan også tilby begrenset opplag på opptil 40 fots båter i isfri havn. Kontakt oss for nærmere informasjon. Vi gjør oppmerksom på evt. økte kostnader eller endringer i priser fra våre leverandører, samt indeksregulering, vil føre til prisendringer på våre tjenester.

VIKTIG! Det kan IKKE påregnes å få båten ut på andre datoer enn ledig i kalenderen. Vennligst IKKE legg inn alternative datoer i kommentarfelt, eller direkte i datofelt. Datofelt MÅ fylles ut fra kalender. Tomme datofelt eller andre bestillinger for dato vil ikke bli registrert riktig, dette vil føre til at båten ikke blir klargjort/satt ut. Båten blir satt ut innen klokken 16 på bestilt dato. Det kan ikke påregnes å få båten ut fra morgenen av på ønsket dato, isåfall må man bestille en dag tidligere. Vi tar ikke ansvar for oppfinnsomme datoønsker i systemet, eller bestillinger gjennom andre kanaler enn dette skjemaet. 


Da det ofte er stor pågang må du som kunde avtale sjøsetting minimum 14 dager i forkant av ønsket utleveringsdato. Vi gjør vårt ytterste for at du skal få båten utlevert den dagen du ønsker, men det kan til tider være vanskelig å innfri alle ønsker. Vi anbefaler på det sterkeste å være tidlig ute med å bestille vårklargjøring slik at du kan få ut båten til tiden du ønsker.

Dette skjemaet brukes for å bestille vinteropplag hos Agder Marina AS uten at du registrerer deg som bruker på nettsidene.

Takk for bestillingen!
Du får en kopi av bestillingen pr e-post.
Feil! Bestillingen ble ikke sendt!
Vennligst kontakt Agder Marina AS ved spørsmål.

Personalia

Bestillingsdetaljer

VIKTIG! Det kan IKKE påregnes å få båten ut på andre datoer enn ledig i kalenderen. Skjemaet brukes for å bestille vårklargjøring hos Agder Marina AS uten at du registrerer deg som bruker på nettsidene.

Husk å velge kvalitetsgrad ved bestilling av polering. Kvalitet 1, er dypglans. Tekniker arbeider med gelcoat, og rubber ned til frisk gelcoat. Dette gir en betydelig høyere glans og et mer holdbart resultat. Prosessen fjerner også oksidering, og får frem fargen på falmet gelcoat. Merk at denne poleringen er dobbelt så dyr som vanlig vokspolering. Tekniker bruker opptil 2 dager på en fullpolering av en eksempelvis 19 fots båt. Ved kvalitet 2, polerer tekniker båten etter et mønster som er tilstrekkelig for å få opp glansen på en båt som ikke er falmet eller oksidert. Dette er en fin kvalitet for årlig vedlikehold, men prosessen kan ikke påregnes å løfte opp glansen helt på en falmet gelcoat.

Takk for bestillingen!
Du får en kopi av bestillingen pr e-post.
Feil! Bestillingen ble ikke sendt!
Vennligst kontakt Agder Marina AS ved spørsmål.

Personalia

Oppgi båttype og servicedetaljer

Oppgi motortype og servicedetaljer

Praktiske opplysninger

Tilbud fra Agder Marina?